måndag 15 mars 2010

Svårt att få till det

Mormor och morfars gamla soffa i matrummet. Moraklockan har svärfar gjort.
Jag tycker det är svårt att ta bra bilder inne. När jag kommer från jobbet och har hämtat upp barn och hund är mat prio ett. När barnen har fått mat i magen infinner sig ett lugn i huset. Då kan man ta fram kameran. Problemet är att det börjar skymma då och det är inte lätt att få till bra bilder. Ett annat problem är att jag endast vill fota vissa rum. De rum som inte är renoverade blir ingen glad över att se...och det är drygt halva huset... Ytterligare ett problem är att hitta en plats i huset där det inte ligger en massa leksaker, ritsaker, stryktvätt eller tidningar... Brottas ni med samma problem?

Kram

16 kommentarer:

  1. Godkväll Laura!! Det brottas man med jämt..Har precis tagit hand om en rejäl hög med stryktvätt..Barnen lämnar saker där dom sist var..Tonåringen får man ställa lite mera krav på..Fin hylla dusatt i köket..Ha en bra vecka/Helen

    SvaraRadera
  2. Fastän vi bara är två personer för tillfället i huset så är det framplock här och där. Det finns vissa favo ställen som jag fotar på men då är det ju det här med ljuset att ta hänsyn till.
    Kram annika

    SvaraRadera
  3. Ja visst ligger det högar med grejer lite var stans, jag har nog mest problem med att komma på vad jag ska fota för något.
    Fin gammal soffa och tallrikshylla:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Näe vi har inte riktigt samma problem sis, men här är det andra saker som ligger och skräpar, plattångar, smycken, kläder och smink bla....så du vet vad du har och vänta dig x 3, fniss...
    kramen!

    SvaraRadera
  5. Ja haha, det problemet är allmänt känt! En bra extrablixt löser iallafall ljusproblemet. ;)

    SvaraRadera
  6. Hej Stina! Vad kul att du bloggar igen, då har jag ju lite koll vad som händer hemma hos er:))
    Ha det gott, kram Annsofie

    SvaraRadera
  7. Ja, städat är det nog bara hemma innan gästerna anländer... Trots att vi är tre vuxna personer hemma! Nästa problem (om man ser det så) är ju att man nästan alltid håller på och fixar någonstans :) Men det är ju det som är livet! Det blir en extra utmaning att hitta fina hörn att fota.

    SvaraRadera
  8. Tack för din gulliga kommentar hos mig!
    Jag håller fullständigt med dig om att fotandet är lite stressande. Det har jag faktiskt bloggat om för en tid sedan. Jag har förmånen att kunna åka hem ibland på lunchen och då brukar jag passa på att fota.
    Vilken fantastiskt söt dotter du/ni har! Vad häftigt det måste ha varit att vara med på genrepet på Globen.
    Ha en härlig vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Du är inte ensam om att ha det så, även om vi bara är 2 personer + hundar och katter. Tycker det är stökigt jämt och jag avskyr att städa, får ont i ryggen då. Fast jag får ju ta ett tag mellan varven.
    Önskar dej en skön tisdag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker soffa och klocka!! Jättefina:) Och JA, visst brottas jag med samma problem...men när jag ska fota, då snyggar jag bara till på "fotoplatsen":) Jag hoppas/tror verkligen ingen har så välstädat som det ser ut på bilderna:) Då måste jag gå på "rensa i röran" kurs, hihi!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Visst är det svårt att fota nu, och det till trots att jag har en externblixt men den är jag inte kompis med ;o)
    Vad fin tallrikshyllan blev vit och soffan är ju hur fin som helst ju!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  12. Hej Stina!
    Som tur är blir dagarna längre o längre så att det blir lättare att fota inomhus:)

    Jag känner oxå igen mig, har flera rum som vi inte renoverat som jag inte vill visa upp på bloggen, det blir att man väljer ut valda delar o vinklar, hihi!

    Ha en trevlig eftermiddag!
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  13. Hi hi - kjener meg helt igjen! nÅR JEG SKAL ta bilder av noe i huset er det et svært avgrenset område, og rotet sjyves til side for ikke å synes i bildet... Jeg lever i et konstant rot, og er desverre ikke så glad i å rydde...
    Nydelig benk du har - skjønt med ting som har sjel!
    Hilde

    SvaraRadera
  14. Jag kan bara le då jag läser ditt inlägg mao oj vad det känns igen. Ha en skön kväll! Kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Hej Stina! Imorgon ska jag åka och klippa mig och sen åka till doktorn,sen till polisen för att ta kort till mitt nya pass för mitt gamla har gått ut.Ha det bra Kram Wilma..
    ps hälsa Alice från mig...

    SvaraRadera
  16. Ja, känner verkligen igen det där!! Både ljuset och stöket... Fotar bara på lediga dagar!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ