onsdag 24 mars 2010

Jag har tur

Två saltkar från mormors samling
Jag har tyckt om antikviteter så länge jag kan minnas. Morfar var antikhandlare och hade hela hemmet fullt av gamla fina och spännande saker. Särsilt svag är jag för bruksföremål. Väl använda saker, gärna med en historia bakom.

Saltkar har jag så varje gäst kan få sitt eget...
Min syster Sofia delar inte alls mitt intresse. Hon föredrar nytt. Min bror är också måttligt intresserad. Så när mamma rensar ur sina skåp hamnar sakerna här. Jag älskar att rota runt i fyndlådorna hon kommer med. Jag har tur!

Kram

19 kommentarer:

  1. Ja du har tur!!! Men det ska man ha ibland;)Härligt med såna skåp och få rota:):)
    Ha en fin kväll kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite tur ibland, det behöver man! Och den turen dom fu har tackar man ju inte nej till! Ha en skön kväll! Helena

    SvaraRadera
  3. Kul att få ärva-ta över saker från sina föräldrar och släktingar. Söta små saltkar.
    Kram annika

    SvaraRadera
  4. Du har en award att hämta hos mig:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Låter hur underbart som helst att ha förmånen att hitta skatter bland gamla ting! Tack för kommentaren om min kuddar! Det är mycket riktigt korsstygn jag har broderat, mönstret är taget ur ett gammalt brodyrmönsterhäfte som min mamma haft i sin ungdom.

    Kram,
    Jennie

    SvaraRadera
  6. Perfekt att ni inte delar det intresset, utan du kan ta hand om alltihop!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Hihi ja det är tur att ni har olika intressen, de karen var helt underbara!
    Ha en fin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  8. Vilken tur du har då!!! Och en morfar som var antikhandlare... Förstår att du fick det med blodet.

    Varje gång jag kommer in hit till din blogg så blir jag så förundrad över bilden på Doris. Den är såååå fin! Ser som tagen ur en snygg tidning. Hur gör du???
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  9. Först måste jag säga...åååååååh så härliga katter. Hade det inte varit för vår hund och min sambo hade jag tjingat en med en gång. Jag älskar katter.

    Kul med loppis hos mamma. Min mamma samlar på sig enormt mycket grejer, så hos henne kan man också hitta en del kul. Jag gillar att blanda gammalt och nytt.

    Sov gott!

    SvaraRadera
  10. God Morgon vännen! Jag har nånting till dig.....Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Söta som socker.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  12. Vilken tur du har Stina! Jag älskar också gamla saker blandat med nytt:) Jättefina saker du visar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Hej Stina! I dag har jag varit hos polisen i örebro och tagit kort till mit nya pass ochså har jag varit på sim skola i kumla kram från mig till dig hälsnigar Wilma ps hälsa Alice från mig.....

    SvaraRadera
  14. Hej, roligt att höra att du värdesätter det du får. Fick i dag en bok skriven av min kusin som har släktforskat och kommit ner till 1335... boken handlar om hennes mormor-morfar och farmor-farfar och de är de sistnämda som är pappa Helges föräldrar. kram MOR

    SvaraRadera
  15. Vad roligt att du berättar historien bakom bilden! Det ser så idylliskt ut så jag blev alldeles full i skratt när jag läste hur det egentligen låg till ;0).
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  16. Hej Stina och visst är det roligt med gamla saker som har en historia att berätta! Önskar dig en riktigt skön helg! Kramar från Maria

    SvaraRadera
  17. Ett kohuvud... Tja, varför inte! Det skulle helt klart platsa som en personlig inredningsdetalj ;0). Jag är i alla fall överlycklig över vårt rådjur som tittar ner på oss när vi sitter i soffan...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  18. Vilken mysig blogg jag hamnade på! Spännande med alpackorna och de andra djuren. Jag kommer tillbaka!

    Trevlig helg
    Agneta

    SvaraRadera
  19. Jag älskar med gamla saker.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ