söndag 14 mars 2010

Härlig helg

Hit men inte längre, Doris utanför alpackastallet
Vilken helg det har varit! I går var vi till Globen och genrepet av melodifestivalen. Vi kom hemifrån en timma senare än jag tänkt. Vi körde fel som alltid då vi har tagit bilen till Globen. Sedan jätte kö för att få en hamburgare innan showen började och lika lång kö till toaletterna. Men vi hann bänka oss innan det hela drog i gång och vi njöt av fulla drag.

I bland är lyckan gjord och man får komma in i hagen
Kanonväder i dag! Så underbart! Hela familjen var ute och myste utom frun i huset som bänkade sig framför datorn och tog tag i sin makes bokföring. När det var avklarat tänkte jag att vi skulle grilla korv ute, men ingen korv i kylen, suck. Det blev lunch inne i stället.

Stallet är alltid barntillåtet. Varför blir Cente jämt så dålig på kort?
Det blev en sväng ut med yngsta barnet och kamera för att ta lite fina bilder. Hon var dock inte så samarbetsvillig, suck igen. Men några bilder blev i alla fall ok.

Astrid i stallet
Hoppas er helg har varit skön! Kram

15 kommentarer:

  1. Underbart söt dotter du har:) Åhh vad jag får goa minnen när jag ser din border collie, hade såna när jag var liten:)
    Ha en fortsatt skön kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Jag tycker din grabbar är så sköna och dottern är för go. Fungerar det bra med hunden och grabbarna?
    Önskar dej en fortsatt skön söndag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej Stina!!

    Roligt att du vill vara med i min tävling!!
    Jag hade också gärna varit i globen i går...
    Kan tänka mej att det va roligt!!

    Hoppas veckan blir bra för er, kramar från Camilla.

    SvaraRadera
  4. Hej Stina!!! I går var jag och min mamma o mormor i örebro och då var jag på dans skola och medans jag var där så köpte dom tre par örhänen åt mig och dom sat i hop ha det bra hälsningar Wilma ps hälsa Alice från mig.....

    SvaraRadera
  5. Hej Stina!
    Det är något visst att uppleva Melodifestivalen live. Vi var ju på Andra chansen förra helgen.
    Vilken fin bild på lilla Astrid.
    Ha ne bra start på veckan.
    Kram annika

    SvaraRadera
  6. Vilken fin bild på Doris och Aqua, och gulligt med Astrid i stallet. Verkade stressigt på Globen, men ni fick ju njuta sen av musik och uppträdande. Ha en skön vecka, själv är jag mån.-ons. i Gysinge på datakurs. kram MOR

    SvaraRadera
  7. Hej på dig Stina!
    Vilken mysig helg med Melodifesival i Globen, hemmamys och utevistelse med barnen och alpackorna.
    Må så gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Åh vilken underbar helg ni haft och svarta djur är nästan helt hopplösa att fota ;o)
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga djur alpacka, har aldrig kommit i kontakt med dem tidigare.
    Mysig helg ni verkar ha haft.
    Korv är bra att ha i frysen som sagt man vet aldrig när den lusten kommer på.
    Gullig dotter.

    Önskar dig en bra fortsättning på dagen.

    SvaraRadera
  10. Bilden på Selma och Sudden är bara för ljuvlig, är den tillrättalagd eller har de lagt sig så själva?

    SvaraRadera
  11. Hej Stina!
    De är ju för härliga dina alptackor, alldeles bedårande söta! Och lilla Astrid också!
    Oj oj, det måste ha varit en häftig upplevelse på globen, men tänk att jag har också varit vilse där en gång så vi snudd på missade bussen hem.
    Aha.....du är härifrån krokarna. Det vore ju jättetrevligt att få ett besök om du har vägarna förbi! :o)
    Idag har jag skickat lyktan, hoppas du blir nöjd med den!
    Ha det gott!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Vad söt din dotter var på kortet. Förstår att dom vill låna dina foton. Kul att se genrepet i Globen. Vi bänkade oss framför soffan och njöt av spektaklet. :) Kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Hej Stina!
    Vilken bra bild på Alice där i slutet av inlägget, åh vad söt hon är!!

    Vad kul att ni var på Globen o såg allt live:)

    Önskar dig en trevlig vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Hej på dig Stina!
    Så fina bilder. Vad mysigt det verkar med alpackor.....

    Ha det bra Marie

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig helg du haft, men det verkar inte lätt att köra i Stockholm! Säger jag som är en lantis! Fniss....Jättefina bilder du tagit på Astrid, så charmiga! Önskar dig en bra start på den nya veckan! Kram Therese

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ