fredag 26 mars 2010

Äntligen Global

I går blev jag stolt ägare till fyra Globalknivar. Jag har sneglat på dem länge, men det har inte blivit av att köpa. I går öppnade en ny Cerverabutik i Uppsala och de hade ett bra erbjudande, fyra knivar och magnetlist för 3000 kr mot ordinarie 4500 kr. Bra pris, men ändå dyrt för att vara knivar... Men förhoppningsvis kommer vi arbeta tillsammans i köket i många många år framöver. Det är en frjöd att skära med dem. Så otroligt vassa och så smidiga.


När jag ändå var i gång med shoppandet blev det en ny dator till Alice, Nintendospel till Alice och Clara och strykjärn i nyöppnade Media Markt och fyra påslakansett och två dukar i nyöppnade Hemtex. Jag tror halva Uppland var i dessa butiker samtidigt som mig och som så lägligt öppnade på löningsdagen:)

Nu ska jag njuta av fredagkvällen!

Kram

8 kommentarer:

  1. Åh skulle också behöva nya knivar men sånt är inget kul att lägga pengar på ;o)fast som du skriver du kommer ha dem lång tid framöver ;o)
    Violans har sin lilla gårdsbutik i Vikbolandet utanför Norrköping så har du vägarna åt det hållet så tycker jag absolut att du ska stanna där ;o)
    Såg din mams på Bra & Begangat igår men vågade inte gå fram och säga hej ifall hon inte skulle känna igen mig *fniss*....
    Ha en finfin helg vännen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Å, jag behöver också nya knivar! Det är ju bara så mycket man vill ha, vad ska man prioritera!? Ha en fin helg! Helena

    SvaraRadera
  3. Du har minsann shoppat loss idag! Visst är det underbart med riktiga knivar i köket. Det går sååå mycket fortare och smidigare att skära (korven i mitt fall *haha*).
    Ha en mysig fredagskväll!
    Kram/ anna

    SvaraRadera
  4. Oj, det var en shopping som heter duga. Men lika bra att ta allt på en gång, så är det klart sedan. Jag fick jättefina kockknivar och magnetlist av mitt barnbarn när jag fyllde år förra året och det är en fröjd att använda dem.
    Du kommer att märka skillnaden och inte använda dina gamla knivar längre.
    Vi har också shoppat idag. Har beställt golvmatta och tapeter till sovrummet. Hade tur att vi får 10 och 15 % på det. Så i påskhelgen blir det nog tapetsering skulle jag tro.
    Önskar dej en skön helg.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  5. Kuuul med nya knivar, det skulle vi oxå behöva!:-) Tog du bort din motivering i min tävling??;-)

    Kram sis

    SvaraRadera
  6. Oj, oj vad du shoppat i dag... kul va?? Vi har också shoppat på Marieberg (ivan var med för ovanlighetens skull), en ny mus, trådlös, som fungerar jättebra. Ivan har köpt webbkamera och jag instalerat skype... provringde till en kompis..kul att se den man prtar med. ha en bra helg, kram MOR

    SvaraRadera
  7. Hej Stina! Vilken shopping du har varit på, vad roligt! Dina knivar är säkert en fröjd att arbeta med, vi har några gamla globalknivar som vi är riktigt nöjda med! Hoppas att det gått bra för Alice hos hennes kompis....Barnen börjar sitt lov nästa vecka här så det ska bli skönt att ta sovmorgon ett tag.....Önskar dig en trevlig dag! kram Therese

    SvaraRadera
  8. Bra knivar är guld värda! Vi har önskat oss riktigt bra knivar i julklapp och även unnat oss några själva. Har inte ångrat det en sekund!:)
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ