lördag 13 mars 2010

I kväll gäller det

Bild lånad från nätet
I kväll... har ni laddat med stora godispåsen och chips? Jag antar att ni kommer bänka er i TV soffan och titta på melodifestivalen. Spännande ska det bli!


Ni som följer min blogg vet att vi gör månadsutflykter med barnen. Nu i mars och just i dag bär det av till Globen på vår utflykt. Det ska bli jätte kul! Vi ska se genrepet av melodifestvalen. Sedan är det bara att åka hem och se det igen och den gången med den spännande röstningen.

En sak till... Varför vaknar barn så tidigt på morgonen då det är helg? Klockan 6 är inte mänskligt att kliva upp då man har sovmorgon. I och för sig kliver jag upp klockan 5 på vardagar så jag fick sova en timma extra. När börjar barn uppskatta att ligga och dra sig i sängen? Måste vi vänta till de är tonåringar? Zzzzz

Stora kramen

11 kommentarer:

  1. *hihi* Förstår inte vad du pratar om... Vem var det som sa, sover som ett barn? Den personen kan inte ha haft några egna! Det var ingen dålig utflykt vill jag lova. Måste vara hur kul som helst och ett minne för livet.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. ja varför vaknar de så tidigt på helgerna när man annars får dra dem ur sängen, ingen aning men sen vänder det och man får dra dem ur sängen till lunch ;o)
    Hoppas ni får en underbar dag i Globen, själv tillhör jag dem som inte tittar på det ;o)men mina barn gör nog det.
    Ha en finfin dag vännen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul med Globen!! Det är ju perfekt att se genrepet och sen mysa framför tv:n!

    Ha så roligt!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Så flott opplevelse for jentene! Håper det blir toppen!!!
    Jeg er alene hjemme med bare et barn i helgen, og det er såååååååå deilig! Hun har blitt syk, men du så masse kos vi har tid til, og så stille det er !
    Nyt helgen - min startet 05.20...ZZZZZZZZZZZZZZZ
    Hilde

    SvaraRadera
  5. Have fun på globen, vad skoj!!! Mello it is ikväll, jiiihaa!!:-)

    Ja Julia får vi slå nåt hårt i huvudet på runt 12-13 på dagarna, så håll ut, fniss...

    Kramen sis

    SvaraRadera
  6. Åhh nu blir jag avundsjuk på er! Jag hade jätte gärna också varit på genrepet. Ska bli kul i kväll och se vem som vinner, många bra låtar.
    Jag fick snällt vänta tills mina barn blev tonåringar, dom var alltid morgonpigga som små.
    Ha en skön helg
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej,det är väl i alla fall skönt att ni alla 5 kan ligga och gosa i er stora säng och slippa stiga upp så tidigt på lör. sön. Snart klarar alla 3 sig själva på morgonen och ni stora får sova så länge ni orkar.DÅ kommer i stället oron innan de har kommit hem på kvällarna, var tid sitt bekymmer, det är livets gång...Kram MOR

    SvaraRadera
  8. Så kul att åka och få se genrepet.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Ju äldre barnen blir ju mer sömn kräver de. Du får bara vänta lite till på sovmorgona. Sedan har du fullt sjå att få liv i dem.
    Vad kul att åka till Globen för barnen.
    Önskar er en mysig lördagskväll.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  10. Spännande, hoppas ni haft det skoj på genrepet. Vi sitter bänkade framför tv:n ikväll, melodifesten får man inte missa!

    Kram/Mira

    SvaraRadera
  11. yes, Anna vann!!! Har precis kollat och hon är ju helt fenomenal.

    För att få den tredje kolumen måste du ändra i HTML koden, inte så svårt, kolla tex http://www.threecolumnblogger.com/ för att få hjälp. Lite pillrigt, men inte så svårt.
    Lycka till!
    kram Ida

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ