söndag 28 mars 2010

Kvällsbakning




I kväll gjorde jag små cupcakes. Gott till kaffet tänkte jag. Men jag vet inte... Jag tyckte de blev för söta och barnen gillade inte glasyren så det blev ingen hit. Det var nog tur att jag gjorde dem så små. Men de såg i alla fall fina ut...


I dag var jag med äldsta tjejen på ridskola. Hon hade en häst som jag inte är så förtjust i. Två gånger under lektionen då de stod still la sig hästen ner och rullade sig! Som tur var lyckades Alice hoppa av snabbt annars kunde hon ju blivit klämd under hästen, grrr. En liten shettis men så envis och med så mycket vilja...

Ha en jätte bra vecka, sista veckan i mars och kortvecka dessutom!

Kramar i massor

12 kommentarer:

  1. Kör inte du GI?;-) Gooott såg det iaf ut, kanske du kan skicka dom på posten till Örebro, hihi...

    Kram Sis

    SvaraRadera
  2. Jooo, men en liten är väl inte så farligt eller... Hur var det med din hamburgare, hmmm.

    SvaraRadera
  3. Dom ser väldigt goda ut ialf. :) Ja envisa hästar kan vara svårt att lita på, tur i oturen hade din lilla tjej i alla fall!
    Du får också ha en skön start på den nya veckan!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Himlans fina vart de i alla fall, vi bakade muffins i fredags som vart superstora, fattar inte men ungarna älskade dem och det var ju det viktigaste. Vilken knasig liten shettis och har de väl kommit på att de kan lägga sig ner för att bli av med ryttaren så fortsätter de....
    Ha en finfin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  5. Hej Stina!

    Vilken otur när man bakar och det inte är någon som gillar det. Det händer mig titt som tätt. Jag bakade morotskaka igår och det var philadelphiaglasyr som mina killar älskade. Man vet aldrig, mem den här gången gick det hem i det här huset.

    Dina kakor ser i alla fall väldigt fina ut och en sötälskare som jag skulle säkert gilla dem *ler*.

    Ha en bra vecka du också!

    Många kramar

    Karin

    SvaraRadera
  6. Så goda de ser ut!!! Vilken tur att tjejen inte gjorde illa sig... Fast de är små så väger de ju sina modiga kilon kan jag tänka mig...

    Sparka ut dem! Det var heeelt underbart! Första gången jag gjorde det men absolut inte sista... *blink*.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  7. Cupcakesen ser riktigt goda ut. Synd att de inte föll familjen på läppen. Sådana där små shettisar kan vara så envisa och inget att leka med.
    Önskar dej en skön påskvecka.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Mmmm de där såg ju jättegoda ut.
    Förstår att du inte gillar den hästen, tur att din Alice är snabb att hoppa av.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  9. Hej Stina! kUl att du vill tävla hos mig igen, du har ju tur hos mig...
    Cup cakes är gott, men sött. Kul med all shopping du gjort. Själv blev det fel från Försäkringskassan,får shoppa när jag fått mina pengar. De hade inte fått mina sjukintyg, men i morgon börjar jag jobba 50 % igen.
    Ha en fin påskvecka!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Det ser då väldigt gott ut!!

    Men har dom en sån envis går på lektion??
    Det kan ju göra ont att hamna under i värsta fall.
    Tur att dotra din är kvick.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Hej, skönt att det gick bra med Alice, bara hon inte, som du när du var 5, blev skrämd och inte vill rida mer. Dataavslutning i dag då jag blev avtackad med fina blommor, kram MOR

    SvaraRadera
  12. Hei! Du har ein slik flott blogg - ein rein nytelse. Var innom å kikka på alpakkane dine :-) Vi fekk to nydlege prinsesser for ca. ein mnd sidan, og no laurdag var mødrene i ilden igjen. Då hadde vi marknadsdag på garden vår, med alpakkaparring :-) Vi får håpe det gir resultat :-)

    mvh Aina på Hakallegarden i Norge

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ