söndag 1 november 2009

En utedag


I går hade vi en riktigt skön utedag. Vi jobbade med hagen i stort sett hela dagen. Vår arbetsvilliga granne var inte sen med att hänga på. Vad tycker ni om arbetsfördelningen? Grannen jobbar, min man tittar på och jag som ska ha hagen fotar...


Astrid ser ut som Toker då hon far fram på rutschkanan. Inte alla alpackor som har en rutschkana i sin hage...


En fika paus i hagen. Björkbacken i bakgrunden är en medeltida gravplats. Djuren kommer gå en bit upp i backen. Alpackor har trampdynor och trampar inte sönder marken, annars skulle jag inte låta dem gå i där. Man ska respektera gravarna, men jag tror att de som ligger där kan gilla trampet av små barnfötter som springer på kullen. Alpackor blir något nytt, men jag tror inte att de gamla i gravarna skulle ha något emot att djuren lunkar omkring där.

                                                 
Somliga satt kvar och fikade ända till det började mörkna.

Nu börjar en ny månad. Bara en månad kvar till vi har en 8-åring i huset och december börjar...

Kramis

9 kommentarer:

  1. Hej! Väldigt bra arbetsfördelning. Fortsätt med den. Ser ut som ni haft fint väder. Här har varit så grått och dimmigt och kallt.
    Ska bli roligt att se de nya djuren.
    Ha det så gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jajamen, kanonbra arbetsfördelning;-). Hoppas ni hade det bra i Örebro, själva hade vi ju en trevlig halloweenfest i bettorp:-) Kram sofia

    SvaraRadera
  3. Så godt at arbeidet har startet... synes du hadde fått en fin oppgave jeg...
    Hilde

    SvaraRadera
  4. Vad härligt och mysigt det ser ut med er utedag! Det bara lyser gemenskap om er! Vad bra att snälla grannen kunde hjälpa till igen...Ha det så bra i veckan! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Härligt det såg ut med fika i hagen!:)
    Här har vi två födelsedagsbarn i november, så den månaden brukar vara ganska fullspäckad!:) Dessutom fyller kusinen år, så många kalas blir det!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha jag gillar verkligen dessa alpackor...Så söta. Det skall bli så kul att se dom hemma hos er. Vad härligt med en utedag, här har vi mest varit inne skäms....

    Kram Anne

    SvaraRadera
  7. Bra arbetsfördelning måste jag ju bara hålla med om=))
    Kan tänka mig att det kommer att bli mysigt med Alpackorna vandrandes i hagen.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Hej Stina!
    Det var en bra arbetsfördelning tycker jag;)

    Det blir ju en jättefin hage alpackorna ska få (o egen rutschkana oxå,hihi. Ni bor verkligen i idylliska omgivningar.

    Ha en härlig vecka!

    kramis Jenny

    SvaraRadera
  9. Åh vad härligt att det närmar sig för att få hem djuren!
    Har en födelsedag på onsdag och hade en i måndags men sen är det bara att fokusera på julen ;o)
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ