torsdag 12 november 2009

Äntligen kuddar med bollar!


Kudde 149 kr på Åhléns
Här om dagen fick jag tag på nya kuddar med bollar i hörnen! Jag tycker det är så fint! Jag har letat efter några röda att ha på kökssoffan till jul. Där på Åhléns låg de och väntade på mig! De hade många fina kuddar, men de var två rödrandiga med bollar som fick följa med hem. 149 kr med innerkudde tycker jag var billigt!



Vi har bestämt oss för att vaccinera oss nu. Här i Uppsala vaccineras barnfamiljer just nu, dvs om de nu hinner fram till vaccinationsbyrån innan vaccinet tar slut. Det känns så hopplöst! En familj från dagis stod och köade från kl 06.30 och vaccinationsbyrån öppnade kl 8. Tror ni hennes familj fick vaccin? Nej, det var slut då de kom fram. Kön ringlade sig flera hundra meter. Man får väl slå upp ett tält utanför och köa hela natten om man ska ha en chans... Jag tror faktiskt att jag ska åka till ett sammhälle några mil bort där jag har hört att det inte är lika hysteriska köer.


Fler än jag som tycker om kuddarnas bollar
Bara en arbetsdag kvar innan det är helg!

Kram

14 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    japp, lattepaus hos oss i slutet av året!!! Ni är så välkomna!!
    Urfina kuddar. Dom måste jag också kolla in...
    Här hemma är det bara Anton som fått vaccin. Vi andra kommer få Dec/Jan. Känns inget vidare... Det är väldigt orättvist beroende på var man bor... Hoppas i alla fall att Alice hinner få vaccin lite tidigare.
    kramis Susanne

    SvaraRadera
  2. De där kuddarna är jätte fina! Skulle också vilja ha ett par, vet inte vart jag ska ha dem bara!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är inget lätt val med vaccination. Jag har bestämt att inte ta den för svininfluensan men jag kanske tar den sprutan mot säsongsinfluensan. Har blivit rådd till det.
    Ha en skön fredag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Jättesöta kuddar! Här blir det vaccination för mig o kidsen på tis på mässan, Mathias tar på jobbet. Ja vi får väl se om man hinner få nåt vill säga, suck... Kram sis!

    SvaraRadera
  5. Hej Stina!
    Åh vilka söta kuddar! Det är så fint med såna där bollar i kanterna:)

    Vi har inte tänkt o ta sprutan än i alla fall. Om ett tag kommer vi kunna ta den via företagshälsan (jag o Peter jobbar på samma firma), får se om vi ändrat oss tills dess.

    Ha en riktigt trevlig helg!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Förstår att både du och katten tycker bollarna är fina! Åhlens har verkligen mycket fina saker! Jag vaccinerade mig häromdagen, men kände mig sjuk efteråt, ont i kroppen och frossa, men det är tydligen bra det visar att viruset kommit in och att kroppen har något att jobba mot. Ha en bra helg! Kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Kuddarna är jätte fina de passar perfekt på en kökssoffa till jul.

    Nästa vecka ska barnen i min klass få vaccination Föknarna fr väna lite för det finns inte till oss ännu, kanske till näst kommande vecka...

    kram lotta

    Hoppas att din helg blir skön!

    SvaraRadera
  8. Så skjønne puter! Jeg har hatt svineinfluensa, og det rekomanderes ikke!!! Forsøk å ta vaksinen om dere har bestemd dere. Mine barn skal få den kommende uke på skolen. Her vaksineres nå alle barn i barnehager og skoler, og det kjennes bra. Vi voksne som ikke er i risiko gruppen må vente. Jeg har allerede vært syk, så...
    God helg!
    Hilde

    SvaraRadera
  9. Åh vad snygga dem är!
    Ha en fin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  10. Hej, vilka fina kuddar, passar bra till julen. Vi letar efter en soffa som ska passa i vårt vardagsrum.... de gamla fick Myrorna, och bokhyllorna gick till Fjugestad. En skön helgen önskas ni från MOR och Ivan.

    SvaraRadera
  11. Jättefina kuddar, gillar dem skarpt!
    Jag vaccinerade mig i tisdags på min skola. Jag har haft ont i armen och förkyld var jag innan...nu är det gjort i alla fall. Tråkigt med alla köer, när man ska vänta med barn.
    Ha en skön helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Vilken huvudbild du har!!
    underbar.
    Snygga kuddar.
    Annika

    SvaraRadera
  13. Hej, vi är 3 i örebro som väntar sååå på att få se de nya djuren... mor, matilda och ivan.

    SvaraRadera
  14. Åkte förbi Svartbäcksgatan och såg köerna där.
    Helt galet!
    Eftersom att vi har en familjemedlem som är en sk högriskpatient så har vi redan vaccinerat oss.
    Tack och lov slapp vi köandet.
    Hoppas att ni slipper det också.

    Så billiga och fina kuddar på Åhlens??
    Nu blev jag förvånad!
    Ser riktigt härliga ut.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ