torsdag 19 augusti 2010

Flug fula fluga...


Tycker man inte om flygfän kan man ju alltid göra något roligt av dem, eller...



Pyssla och bli av med flugor - två flugor i en smäll, hi hi...


Bilderna hittade jag här


Ett tips om ni vill bli av med fruktflugor och nu inte har lust att göra pyssel av dem. Ge dem ett bad. Lika delar äppelcidervinäger och vatten och så några droppar diskmedel. Häll upp i en skål och det kommer garanterat vara välbesökt. Diskmedlet gör att de inte kan vistas på ytan utan dyker ner på botten...

Nu tar jag helg då jag är ledig på fredagar!

Kraam

7 kommentarer:

  1. Vilka roliga pyssel med döda flugor... vi har nästan inga flugor, MEN getingar, så altandörren måste hållas stängd. Ska komma ihåg tipset om blomflugor ifall vi får sådana. kram

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, jag trodde det var DU som hade pysslat! Tyckte övriga bilder på "flugsidan" också var riktigt roliga!

    Så härligt att börja helgen redan nu! Får önska dig en riktigt trevlig helg då!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. ja en del fruktflugor har vi allt. kanske skall pröva badet.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Hej Stina!
    De där flugbilderna är roliga, har fått dem på mail tidigare har jag för mig.

    Vad skönt att vara ledig på fredagar!

    Ha det bra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Så det blir en hel bok med flugpyssel såg jag på fotosidan, skoj!

    Bra tips om fruktflugorna. Ska testa nästa gång de besöker mitt kök.

    Usch o fy med musen under golvet, hoppas det blir bättre lukt väldigt snart! Luktar för vidrigt...

    Kram/Mira

    SvaraRadera
  6. hihi de är urcoola dessa flugbilderna men inte är de så särsklit trevliga flera mornar har vi blivit väckta av en ( vid 05.00) som envist ska surra runt öronen och krypa i ansiktet på en men i morse lyckades jag få han i handen och den lilla flugan besvärar oss ingen mer ;o)
    Ha en riktigt härlig helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  7. Så gøyale flue bilder... Skal teste oppskriften din mot fruktfluer... Håper det virker, for de ekle små fluene finner stadig veien inn til fruktfatet mitt...
    Hilde

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ