lördag 7 augusti 2010

Bebislängtan

Det vita fölet är två dagar gammalt och det guldbruna skulle jag mer än gärna ha här i hagen
Nej, det är ingen människobebis jag längtar efter. Det får räcka med de tre juvelerna vi har.


I går var vi till Norrtälje och hälsade på en massa alpackor och bl a tre underbara små alpackabebisar. Man blir ju helt sjuk då man ser dem. Astrid ville ta med en på en gång, men alpackamamman hade nog sagt ifrån... Nästa sommar kanske?


Det var härligt att se deras 19 alpackor och hur fina de är i flock. En hage för hingstar och en för ston och föl.

Alice och Astrid på promenad med två av hingstarna

Nu börjar semestern gå mot sitt slut... På måndag kliver jag upp kl 5 och jag är tillbaka till verkligheten igen...

Kram

11 kommentarer:

  1. Vilka söta och charmiga djur :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka söta "bebisar"! Förstår att du kan tänka dig en sån:)

    Gå upp kl.5! Hur är något sådant möjligt?!?!

    Ha en skön söndag!

    kram pernilla

    SvaraRadera
  3. Visst är det fantastiskt med dessa söta djur. Min man har ju två bebisar på jobbet just nu och en tredje är på väg.

    Cilla♥

    SvaraRadera
  4. Så utrolig nydelige føll!!! Ikke rart dere vil ha en slik liten skjønnhet i hagen!
    Jeg har heldigvis 1 1/2 uke med ferie igen - skolen begynner ikke før 23. august, men vi lærerene starter noen dager før. Vi nyter lange morgener og god tid en stund til...
    Lykke til med morgnen i morgen...
    Hilde

    SvaraRadera
  5. Hej Stina!
    Men guud vilka sötisar!! Vill oxå ha;)

    Börjar jobba imorgon jag med, ser att klockan börjar närma sig halv 12..får nog gå o lägga mig nu om jag ska orka upp vid 6..

    Ha en bra första arbetsdag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilka fina, gulliga djur.. förstår att du blir sugen på en tredje.. undrade allt över rubriken..bebislängtan... hoppas allt gick bra för er, på första dan efter en lång ledighet, kram mor

    SvaraRadera
  7. Åh så söta de bäbisarna är!
    Hoppas det var en bra jobbdag idag.
    Ha en finfin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!

    Vilka fina bilder på djuren, o barnen!
    Det låter som en härlig dag i Norrtälje.
    Det ser nästen ut som gården i Norrtälje där vi var och hämtade Cesar för 1,5 år sen. Där fanns det mycket djur....

    Vi har fortfarande datorhaveri hemma, så idag är jag hos mina föräldrar o bloggar lite....
    Hoppas att det går bra på jobbet, förstår att du är trött när kvällen kommer!
    Må så gott! Kramis Therese

    SvaraRadera
  9. Hej! Vad söta de är. Förstår att du vill ha fler av dem.
    Ha det så skönt efter semestern.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Hej Stina!
    Vad mycket mysigt ni gjort i sommar.
    Alpackor verkar vara ett mysigt djur.
    Ha det skönt i helgen!
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ