fredag 19 februari 2010

Vi har också...

En solig dag på en av solstolarna...
Nu har vi också gjort det...bokat en semesterresa! Jag har sett att flera av mina bloggvänner ska ut och resa i sommar och jag blev såå sugen trots att vi sagt att vi inte skulle utomlands. Men det behövdes ingen övertalning av mannen. Jag sa att jag hade tittat på resa och så var han med på noterna ♫.

Sunwing Resort Makrigialos, Kreta
Men det är lång tid kvar. Först ska det bli vår, sommar och sedan åker vi... Något att se fram emot tycker vi vuxna, en hel evighet tycker barnen...

Ja ha, då var det bara de där 8 kilon som jag inte vill ta med mig på semester. Vad gör man när man är så svag för godis, chips och allt gott och onyttigt man kan tänka sig. Något radikalt måste hända med en som har så dålig karaktär. Bakbundna händer och tejp över munnen kanske? Eller finns det något smidigare sätt för att gå ner i vikt?

Nu tyckte jag att ostbågarna ropade på mig...

Kram från en karakärslös

12 kommentarer:

  1. Hej Stina och vad underbart att ha en resa att längta till!! Det ser så härligt ut på bilden. Ja godis är gott men vi lever här och nu, fast visst ibland får man välja vilket som är bäst gott eller kilon.... Ha det bra i helgen kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu när du bokat semesterresa i sommar kan vi säkert se fram emot en varm sommar här hemma. Men det gör inget. Hoppas det kommer att bli trevligt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så kul med en resa....värme är något man längtar till nu, när snön viner runt knuten.
    Det är en utmaning att göra sig av med hundvalparna runt midjan, då de jämt är så sugna på nåt,,,, Ha en trevlig helg!
    Marie i Dalarna

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Åhh vad det ser härligt ut. Jag som älskar Grekland;)
    Ja kommer du på nåt bra sätt att gå ner 8 kg på så säg till!!!!! Jag älskar oxå godis, kakor m.m
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Trevligt att ha någor att längta till. I vår familj är vi Kreta lover!
    speciellt Chania en underbar stad.
    Kraamen Lotta

    SvaraRadera
  6. Ni kommer få det kanon!!:-)) Ser lovely ut!

    Och du, kan ostbågar prata, fniss...

    Kram S♥

    SvaraRadera
  7. Åh vad skönt att ha det att fokusera på, drömma sig dit nu i snökaoset!
    Ha en fin dag min vän!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  8. Så härligt att ha en resa framför sig och att längta till.
    Kul att du vill vara med i min tävling.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  9. Hej Stina! Roligt att ni beställt resa. Vi har varit i Agia Marina på Kreta och Chania är en vacker stad. Makriagalos är på andra sidan tror jag. Det Sunwing resort ska vara toppenfint. En arbetskamrat till min man har varit just där och de var så nöjda. Vi åker till Rhodos i september. Ha en skön lördagkväll. Kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Härligt, resa är livet. Vi var på kreta för 2 år sedan.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Hej, oh vad jag blev sugen på att resa till något varmare nu när snön yr utanför, men Ivan orkar nog med några fler utlnadsresor, vi tar fram semesteralbumet ibland och minns... MOR

    SvaraRadera
  12. Vad härligt med Kreta, där har jag varit två gånger, men nu var det länge sen... i år ska vi nog vara hemma och ta fina båtturer hoppas vi...8 kilo vill jag också bli av med, men hur...
    Kramis Susanne

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ