fredag 12 februari 2010

Lite om mig...

Tack snälla Anna med fina bloggen vita rosor och förgät mig ej, en relativt nyfunnen bloggvän, för awarden du gav mig. Jag har sett att denna award har cirkulerat runt hos flera av er och det är så kul att läsa om er. Nu ska vi se om jag kan få i hop sju saker om mig som ni inte vet... inte lätt...


1. Jag är född och uppvuxen i Örebro.
2. För ca 10 år sedan köpte jag efter mycket letande ett underbart litet hus. Jag var så stolt över att köpa det själv. Pappa och jag hjälptes åt att renovera. Jag sålde det då jag flyttade till Uppsala.
3. Jag tycker mycket om djur och kan inte tänka mig att leva utan djur. Alpackorna var de senaste djuren som kom till gården.
4. Jag har rädsla för djupt vatten, men har ändå tagit dykarcertifitak med skräckfylld förtjusning.
5. Jag har arbetat utomlands i 2 1/2 år i Israel, Libanon och Bosnien.
6. En gång i tiden var drömyrket polis. Jag hade nog inte blivit någon bra polis då jag skulle må dåligt över att se allt elände.
7. Min drömbil är en engelsk sportbil, MG eller Jaguar.

Jag skickar awarden vidare till en enda blogg då många av er redan har fått den. Jag skickar den till min dotter Alice hemma hos-Alice

Stora kramen till er alla

9 kommentarer:

  1. Hej Stina
    Kul att läsa lite om dig.
    Hoppas du får en bra fredag..stor kram Lina

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Modigt av dig att ta dykarcertifikat när du är rädd för vatten.
    Själv är jag också väldigt rädd och skulle inte kunna tänka mig att gå ner i djupet!
    All min beundran till dig.

    Mitt drömyrke var också att bli polis en gång i tiden, men det stupade på min rädsla för vatten.

    Kul att veta lite mer om dig.
    nu önskar jag dig en fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Hej! Roligt att läsa om dig:) Fin blogg har du, ett måste att lägga mig som följare. Om du vill, välkommen att delta i min lilla utlottning.

    Trevlig helg
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. åh hå en polisaspirant minsann... *hihi*. Ville jag oxå när jag var yngre men jag kom på andra tankar. Häftigt att ha renoverat ett hus alldeles själv!

    Jo, torpet står på vår tomt. Har haft det som gäststuga men eftersom N så gärna vill ha ett snickeri så ska vi inreda det till det i sommar. (Dessutom kan han tillverka alla mina drömmöbler då!!!!) Inte helt fel...
    Ta hand om dig.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. Hej! Grattis till awarden. Roligt att få veta lite mer om dej. Att du vågade ta dykcertifikat, inte illa. Skulle jag aldrig göra.
    Önskar dej en skön helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Åh vad kul att läsa lite om dig ;o)
    Ha en fin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  7. Så roligt att få läsa lite om dig.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Hej Stina!
    Grattis till awarden och vad kul att få veta lite mer om dig!
    Vad spännande att du jobbat utomlands och vad modigt av dig att ta dykarcert fast du är rädd för djupt vatten!

    Ha en trevlig helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Hej Stina! Grattis till din award,o vad roligt att få läsa lite mer om dig! Vilken tuffing du är, vilken lista....Jag är mer än imponerad kan jag säga! Visst är det roligt att Alice o wilma hittat till varandra....Önskar dig o familjen en Trevlig Alla hjärtans dag! kram Therese

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ