måndag 19 juli 2010

Parhästar

Då jag var på antikmässan i Nora fick jag syn på en gul gunghäst från 1940-50-talet. Det påminde så om en häst vi har hemma som svärfar gjorde på 50-talet. Parhästar vore inte så dumt, så den blev min för runt 300 kr.


Då jag ställde hästarna bredvid varandra ser jag att de är väldigt lika i formen. Jag tror att den gula är maskintillverkad och att svärfar har tagit måtten från en sådan då han tillverkade sin.


Så kul att den svarta som 8 barn och 19 barnbarn har farit runt på tillslut skulle hitta en kompis och äntligen på äldre dar få lite lugn och ro.


Äntligen en sval natt och jag känner mig pigg och utvilad...

Puss på er!

6 kommentarer:

  1. Riktigt underbara var dem bägge två! Skönt att ni fått det lite svalare, hoppas att ni får lite mer regn också!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Kul leksak för kattungar tydligen..kram mor

    SvaraRadera
  3. söta gunghästar som passar perre hemma hos er! det tycker katterna oxå tydligen:-) har varit en sväng till östergötland idag med bibbi och kidsen, mysigt!

    see ya!

    sis

    SvaraRadera
  4. Hej goa!
    Så söta bilder. Du får gärna hänga med till den låsta om du vill.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Hej Stina! Du har varit runt lite i Sverige. Roligt med antikmässa i Nora.Jag tycker mycket om trähästar av alla de slag.Skönt med lite svalare väder så att man sover gott. Kram Åsa

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ