söndag 11 juli 2010

Antikmässan

Finaste skålen som fick följa med hem från Nora
När jag och flickorna var i Örebro på vår minisemester passade vi på att åka till antikmässan i Nora. Åh, vilket ställe! Där hade jag kunnat gå i timmar. Nu hade jag med tre trötta barn som inte hade någon lust att gå där i värmen och det kan man ju förstå. Så jag sprang snabbt över allt och fick med mig fyra saker hem.

Lime och citron är läskande i vattentillbringaren när det är varmt
Nästa år vill jag dit igen. Jag tror jag lämnar barnen hos mormor då och tar med mig en likasinnad bloggvän på fyndturné. Då ska jag ha en mer välfylld plånbok med mig *ler*.

Är det någon som vet vad skålen heter? Är det något med "galler"? Det finns ju även ytterkrukor i samma stil och de är så fina. Jag känner att det behövs fler sådana här "gallerskålar" och ytterkrukor här i huset;)

Kram i sommarvärmen

4 kommentarer:

  1. Ja i Nora kan man fynda!:-) Vi har varit på skara sommarland idag, men jag har läst ditt mejl! Det är lugnt, känner mig själv lite stressad över den veckan, vi ska till Bibbi ett par dar, sen kommer Kim hem osv, så vi kan kolla en ny vecka när det passar!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi hade en liknande och även blomkrukorna i mitt barndomshem, men något namn på den har jag tyvärr inte.

    SvaraRadera
  3. Vad jättefin din skål blev med frukter i. Har du kollat din mejl.. kram

    SvaraRadera
  4. Ser att du njuter av semestern och tur med vädret har du ju också. Fast jag tycker det är alldeles för varmt nu.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ