måndag 12 juli 2010

Mannen på taket

Här hemma renoveras det. Nu är det ladugård och loge som får en ansiktslyftning. Vi har snickare här, men min man kan inte låta bli att hjälpa till på kvällar, nätter och helger, phu! I går tog han skyliften för att måla takfötter. Något var glappt med skyliften och den fungerade ibland. Han stod där uppe på taket i värmen och skyliften strejkade och jag tänkte att snart får jag ringa brandkåren för att få ner honom.

Livlina, ja visst, men inte på mig... grrr...
Nej, jag tog inga bilder. Då hade jag riskerat vårt äktenskap skulle jag tro. Jag tog barnen och gick in, de behöver ju inte lära sig alla svordomar deras pappa vräkte ur sig... Grannen kom över med sin dagsfärska bebis och undrade vad som stod på. Han fick fart på maskinen till slut och kunde göra klart, men tid tog det...

Varma kramar

6 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Ja, det låter som Bengt behöver semester;)

    Vad mysigt ni verkar ha haft det i Örebro o Nora du o tjejerna, den där antikmässan hade jag oxå velat gå på:)

    Ha en bra dag!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. ojojoj ja jag hade nog också knallat in med barnen i det läget ;o)
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Va läskigt med bengt, skönt att allt gick bra. Vad fint nya inlägget på smibacken är. Ivan bättre i dag, akutbesök sent i går, penicellin-kur, kram

    SvaraRadera
  4. Oj, oj... När C är på det humöret skulle han gärna få stanna på taket för min del;)
    Han har jobbat lite här hemma han med. Skulle bygga en spaljé till mig, fick åka till brädgården där det tydligen var 50 grader varmt... Gissa hur han lät när han märkte att han köpt EN bräda för lite och var tvungen att åka tillbaka idag!

    Ha det bra!

    kram pernilla

    SvaraRadera
  5. Det är bäst att inte titta på sådana utflykter. Men en stege är bra att ha i reserv.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Hej Stina, vilken mysig blogg du har!
    Just nu har jag en utlottning på min blogg där man kan vinna en personlig barntavla, skulle vara roligt om du hade velat vara med!

    Hälsningar
    Mia

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ