fredag 18 december 2009

Varför firar vi jul?


Vi har en 8 åring och en 6 åring som är fulla av funderingar och frågor. Mycket handlar om kärlek och livet efter detta.



I går då vi satt och pysslade och lyssnade på julmusik sa Alice; Vilken tur att jesus föddes, annars skulle vi inte fira jul. Lillasyster som lyssnade frågade; Firar vi hans födelsedag? Shit vad viktig han måste varit!



Vad säger man?



Nu är det bara en dag kvar i skolan innan jullov och sovmornar. Jag vet några som längtar!

Kom i håg att ta det lite lugnt, njut och hämta andan mellan städning, julbak, paketinslagning, matshopping...

Stora kramen till er alla!

8 kommentarer:

  1. Härliga tankar och funderingar!:)
    Här har barnen två dagar kvar i skolan, sedan är det jullov!
    Försöker ta det lite lugnt också, men ibland är det svårt!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga funderingar och tankar de små tjejerna har. Skönt för dem med jullov.
    Ha det gott och njut av snön.
    Vi har -18 grader just nu och det blir nog ännu kallare framåt natten.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. Ja kids har många funderingar och 14-åringar är en utmaning har jag kommit på...suck! Julia har fått för sig att hon är typ 25 och kan leva som hon hade flyttat hemifrån redan, grattis till dig som snart har 3 sånna, fniss...

    Kram sis

    SvaraRadera
  4. Hej, ja nog har barnen många funderingar, jag kommer ihåg då du gick i söndagsskolan och fröken frågade "vad ska vi ha krubban till" "att lägga ongen i" svarade en 5-årig Stina. Bra att du tar det lugnt med julförberedelser... kram MOR

    SvaraRadera
  5. Hihi vilka underbara funderingar de har de små och jag älskar deras komentarer.
    Ha en jättefin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. Unger er herlige - tenk hvilket univers av fantasier og ideer som rører seg inne i deres skjønne hoder - jeg har tatt meg i å tenke mange ganger om jeg bare kunne titte inn en liten stund når ungene lurer og grubler som mest...
    Her har vi også ferie nå ----mmmmm så deilig!
    HIlde

    SvaraRadera
  7. Hej stina! Vill börja med att tacka för din jättegulliga o omtänksamma kommentar inne hos mig.....vad snäll du är! Det värmde mitt hjärta ska du veta! Visst har dom mycket frågor o funderingar våra små barn...och det är inte alltid så lätt att svara dom! Här tar vi det lungt o skönt, vi är borta julafton hos mina föräldrar en sväng och hos Fredrics föräldrar! Vi har lite småpaket till wilma kvar och dom andra drar vi lott ihop med så alla får ett paket var. Då slipper man springa runt o jaga en massa! Det är jätteskönt! Lycka till du också i julstöket, har för mig att du skrev i tidigare inlägg att du skulle ha "julen" hemma hos dig? Kanske jag blandar ihop dig med nån annan? Många JulKramar till dig från mig./ Therese

    SvaraRadera
  8. Hejsan, vännen.

    Barn har många funderingar, det är svårt att svara ibland, man vill så gärna att det blir rätt.

    Mina barn är snart 20 år och 16 år, och då är frågorna lite annorlunda, men lika viktiga!!!!

    Önskar dig en härlig dag,
    Många kramar Anneli.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ