söndag 13 december 2009

Bak, inte min utan julens...


Clara som tärna
Oj, den här helgen har gått i 180! Men det har ändå varit en härlig helg. Jag har hunnit nästan allt jag hade tänkt. I går var vi till kyrkan och tittade på luciatåg. Vår mellantjej var med och lussade. Det är så stämningsfullt och mysigt. Kyrkan var som vanligt fullsatt då det är luciatåg.


Ballonger från Alices 8 års kalas har flugit i väg och lagt sig under altan
Efter kyrkan åkte vi på 40-års fest. Det var jätte trevligt. Vi var 12 personer på festen. Vi brukar fira nyår, valborg och midsommar ihop och så födelsedagar så klart. Det var riktigt roligt att ses igen.



Våra kära grannar var barnvakt och de fick prova på att byta blöja för första gången. De fick övertala Astrid i över en halvtimma om att det var dags att byta blöja innan hon till slut gick med på det. Alice var med och assisterade och talade om hur vi brukar göra...  Då vi kom hem vid midnatt sov yngsta barnet och ena barnvakten *fniss*.



Nu på kvällskvisten bliv det pepparkaksbak och julgodis. Jag tycker så mycket om att göra godis (och äta också...) Jag misstänker att knäcken är slut innan jul...


Vår minsta sockerbagare i nattlinne...

Jag har varit jätte dålig på att besöka er, men helgen har som sagt varit hektisk. Nu ska jag röja i köket innan sängen väntar...

Ha en underbar vecka, sista innan julveckan...

Kram

8 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har hatt en fin Luciadag! Så lik Clara er på deg! :)

    Ønsker deg også en riktig god siste uke før jul!

    Klem!

    SvaraRadera
  2. Ojoj, det lät som en hektisk helg vill jag lova! Men skoj oxå...:-)

    Nej, jag fick inget lussefirande nu på morgonen, inte ens av Mathias iklädd stärngosseutstyrsel, fniss...taskigt va?;-)

    Kramis sis

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra helg. Jag väntar lite med godis, annars har vi inget på julafton. ;)

    SvaraRadera
  4. Luciafirande med barnen brukar alltid vara roligt och stämningsfullt att se på. Ta vara på den tiden, den går alltför fort.
    Jag är ingen bagare, men övning ger färdighet säjs det. Har bakat många hundra flätor, gör ofta det istället för bullar. Min dotter gick konditoriutbildning på gymnasiet, men har aldrig jobbat med det.
    Önskar dej en trevlig vecka. Det gör inget om du inte hinner med allt, det blir jul ändå.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vännen känner igen mig i ditt inlägg. Det är sjukt mycket just nu.Hinner inte med bloggen i den utsträckning jag vill.
    Ta hand om dig.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Vissa helger kan vara hektiska fast man gör så mycket kul att man inte tycker det är stressande, låter som om er helg var en sån superhärlig helg!
    Ha en fin dag vännen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  7. Kul att höra och se från er lussedag. Vi var och såg kusinerna både torsdag och fredag när de lussade i skola - dagis, fint. kram, MOR

    SvaraRadera
  8. Så hyggelige bilder fra pepperkake bakingen! Nå nærmer julen seg - jeg sitter å skriver julebrev i kveld...
    Hilde

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ