söndag 25 oktober 2009

Nya tider...

Ni kommer väl i håg att ställa om klockorna... Det var så skönt i morse då jag vaknade utvilad och tittade på klockan och hon var 7, fast enligt min kropp var den ju 8...



I dag kommer barnens mormor hit från Örebro. Äldsta dottern Alice ska följa med henne tillbaka till Örebro i morgon och vara där hela höstlovet. I morse var det så synd om henne. Hon och lillasyster hade gått in i badrummet och släkt lampan för de skulle titta på en självlysande leksak. De tappade den på golvet och Alice skulle ta upp den. Där i mörkret såg hon inte handfatet och slog i det så hon bet hål i läppen. Oj, vad det blödde! Nu har hon en rejäl fläskläpp stackarn.

Stora kramen

10 kommentarer:

  1. Åh vad trist för Alice och den lilla olyckan men hon kommer säkert ha det jättemysigt med mormor här i stan ,o)
    Ha en fin dag!
    kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Så fin klocka!
    Ha en bra söndag!
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Hej Stina!
    Visst var det härligt att få den där extra timmen imorse:)

    Stackars Alice som slog i läppen..:(

    Ha en skön söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Mysig gammal klocka, skönt med en extra timme idag, när vi varit på fest. Det gick riktigt bra, men nu är jag trött...
    Synd om lilla dottern, hoppas hon mår ok.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Hello sis! GRATTIS igen i efterskott!! Du vet ju hur jag är vid det här laget;-) Hoppas Alice mår bättre, kraam!

    SvaraRadera
  6. Stackars Alice inte kul att slå sig i munnen! Hoppas hon känner sig bättre! Visst är det skönt att få en timme extra! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag tycker så synd om lilla Alice, men det gick säkert över när mormor kom och hon fick åka med henne hem. Visst var det skönt med den extra timmen i natt, men jag tror det blir segt i kväll istället.
    Roligt att du vill tävla hos mej..
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Det lät inte roligt med en fläskläpp...Stackars henne! Det blir nog bra när hon får åka med mormor till örebro. Det lät mysigt...Mormor brukar stå högt i kurs hos barnen. Här har barnen också höstlov men Wilma blev sjuk idag så jag hoppas att det inte blir långvarigt...men alvedon gör underverk! Må så gott! Kramis Therese

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott!
    Stackars Alice! Hoppas att hon får en bra vecka hos mormor. Här har barnen också höstlov, så jag ska vara ledig mån-ons och sedan är maken ledig tor-fre.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!!!
    Ett jättestort GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS till dig vännen. Skulle ha ringt till dig igår, men vi hade fullt upp här hemma också...
    Välkommen till 43-års klubben. Visst är det härligt!!
    Hoppas Alice lilla läpp känns bättre nu!
    kraam Susanne

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ