måndag 5 oktober 2009

Godisskål

I vår familj går det åt frukt i mängder. Det känns så lyxigt då jag har varit och handlat och kan fylla på fruktskålarna med en massa olika sorter. Jag köpte en massa citrusfrukter i dag och fyllde på min vackra skål i vardagsrumet. I köket har vi ett stort fruktfat med frukt från trädgården. Det finns ju äpplen i massor så här års så man kan verkligen frossa...


Jag älskar turbinglas (visst heter det väl så?) Den här skålen stod kvar i lägenheten som jag köpte då jag flyttade hemifrån 1985.

Vad jag har tänkt på alpackorna fram och tillbaka. Jag vill verkligen ha djur på gården och jag tror alpackan skulle passa bra här. Ett vackert betande djur som inte kräver så mycket. Det blir dock inget köp före vintern. Vi har dragit i gång med renovering av ladugården. En del ska lejas bort men det blir ändå mycket jobb för min man. Så har vi gamla hallen som jag verkligen vill ha klar innan vintern. Då golvet är lagt där kan vi sätta in garderober som behövs för att slippa ha alla ytterkläder och skor framme. Men så fort kärlen går ur marken ska det sättas upp hage och sedan ska jag leta passande djur!



Någon mer än jag som ska se Anka & co på TV i kväll? Jag gillade hon som köpte kylskåp i senaste programmet... Undrar vad min familj skulle säga om jag överraskade dem med ett kylskåp i garaget? Jag tror nog ingen skulle bli speciellt glad...


Ragdoll är välrdens mest nyfikna katter. Jag har fyra stycken så det är alltid någon som smyger sig in framför kameran...
Ha en underbar fortsättning på veckan! Kram

7 kommentarer:

  1. Hej, vackra bilder du lagt ut till oss.Har just skrivit 3 brev till skälsta, de två stora får väl öppna sina när de kommer från bussen, eller.... postas i morgon, tisdag, då vi får besök av Git.

    SvaraRadera
  2. Här går det åt massor av frukt...tycker jag fyller på skålen förjämnan.
    Klart att sötnosarna ska vara med på bild oxå;)

    Jag har flyttat:
    www.linruz.se

    Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilket läckert fruktfat. Och lyckost som har mycket äpplen. Här finns inga nu. Det blev ett par äppelkakor och en kräm. Det ska bli spännande att se vad det blir för djur hos dej så småningom. Vad roligt att du tittar in till mej också. Det är klart att du ska använda dukarna. De är tvättbara och jag rekommenderar handtvätt (i maskin kan det bli brytveck och de går inte bort). Garnerna tål 60 gr., men de ska inte ligga i blöt. Stryk dem fuktiga. Har du mangel kan du mangla och de blir superfina.
    Jag önskar dej en fortsatt skön vecka.
    Kramar till dej.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej Stina!
    Vilket fint fruktfat!

    Alpackorna var så söta, hoppas det blir såna eller andra djur på er gård senare:)

    Hihi, Peter tyckte oxå att börsen var för dyr, så den får jag nog köpa själv om jag vill ha den;)

    Har precis tittat på Anna Anka o Co, gillar den där Maria med läppstiften bäst som pratar så släpigt!

    Ha en jättebra vecka!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Låter spännande med egna alpackor. Ja, det där med frukt är försvinnande gott här också. Vi är 6 personer i familjen och alla har lite olika smak så det gäller att köpa så alla får sina frukter.
    Ha en bra fortsättning på veckan.
    Yvonne

    SvaraRadera
  6. Visst är det både trevligt o gott med ett fruktfat....Jag gillar det jättemycket! Lika fint med en fruktskål som med en blomma! Ha en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Nu kom jag på vad jag glömde att handla...
    Frukt!

    Låter som ett jätteprojekt med ladugården!
    Men det är skönt att få sånt gjort innan man tar hem ev djur.
    Då kan man bara njuta sen=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ