tisdag 14 juni 2011

Röda bussen

Bokbussen vid vår gård
Här på landet har vi den stora förmånen att bokbussen kommer var 6:e vecka. Här om dagen var den här och vi fick sommarlåna böcker. 3 månader till bussen kommer nästa gång. Gissa om vi lånade massor...


Själv lånar jag gärna CD-böcker. Jag har en stereo i köket och passar på att lyssna då jag lagar mat och bakar. Man tillbringar ju så mycket tid i köket så varför inte kombinera det med att "läsa" en bok. Köksbestyren blir så mycket roligare då man lyssnar på en spännande deckare.

Kram

1 kommentar:

  1. Nu har jag en hel del att ta igen här inne hos dig ser jag :)
    Så roligt att få bokbussen ända fram till gården. Låter inte så dumt med cd-böcker då får man ju något annat gjort samtidigt.
    Ha det bra! Kram Kicki

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ