onsdag 8 juni 2011

Gamla pållar

Underbar trampäst. Köpt på antikmässan i Kista.
Jag är väldigt svag för gamla hästar, speciellt leksakshästar. Just nu finns det tre stycken här hemma. Om jag springer på någon fin gammal sliten pålle i sommar som skulle behöva ett nytt hem så finns det alltid plats här... 


Den svarta hästen har svärfar gjort på 1940- eller -50 talet och ett antal barn och barnbarn har lekt med den.


Jag blev så glad då jag hittade en i formen likadan häst som den svarta på samlarmässan i Nora förra året. Nu blev det fina parhästar till glädje för vår yngsta flicka och som här, busiga kattungar.

5 kommentarer:

  1. Hej, va gulliga häst-kattbilder.. Den första hästen är väl väldigt gammal, ovanlig modell. Köpte ett fint likörglas till dej i dag. Blev bjudna på studentfest hos f.d. grannarna, som nu bor i Centralpalatset, men tyvärr fick vi tacka nej, Ivan orkar inte. kram, MOR

    SvaraRadera
  2. Så skjønne lekehester - fulle med minner og hemmeligheter... Riktige skatter!
    Hilde

    SvaraRadera
  3. Supersöta :)
    Hoppas helgen e bra
    å missa inte

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  4. Visst är dom charmiga! Ramlar jag på någon ska jag med köpa en:)

    Grattis till trasvinsten;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Hittade precis hit.
    Vilka mysig djur du har, kattungarna var ju så himla söta!
    Coolt att ha alpackorna!

    Kram Mia

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ