torsdag 20 maj 2010

♥♥ Hillevi ♥♥

Jag var in till lilla samhället Örsundsbro inte långt från oss. I en butik där hittade jag helt otippat så fina kläder. Precis i min stil! De var av märket Hillevi och det är lite Odd Molly över dem. Men inte alls den prisnivån som OM, utan en som passar min plånbok bättre;)

Spets, tofsar och broderier - vad mer kan man önska...
Glad åkte jag hem och visade mannen vad jag hade köpt. Tydligen inte alls hans smak. Han sa att jag skulle se ut som en bondtant i dem. Men det är väl just vad jag är *ler*. Och hur inne är det inte med lantligt... Jag tog det som en komplimang!

Nu har min helg börjat eftersom jag är ledig på fredagar. I morgon ska jag till tandläkaren med de yngsta och sedan blir det en tur på stan.

Kram alla goa bloggvänner!

13 kommentarer:

  1. Hejsan bondtant*S*
    Karlar....hmmm....vad förstår dom sig på??? Motorer kanske?, jag tyckte den var gör gullig!!! Du blir inte alls bondtant! Snarare "läcker på landet tjej"........
    Vilken läcker pippi bur du har, jätte fin som prydnad:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Menn altså!!! Kjempefin er blusen!!! Håper det er mulig å komme over noe liknede her i Norge også - om er veldig dyrt!
    Lykke til hos tandlegen - dere har holdt på der leeeeenge - måtte det snart få en lykkelig slutt!
    God helg...
    Hilde

    SvaraRadera
  3. Halloj Bondtanten;)

    Jättefin klänning, helt i min stil oxå!
    Satt här o fnissade när jag läste ditt inlägg, Peter är inte heller överförtjust i den där lite lantliga, romantiska stilen. Han brukar säga att jag ser ut som Anne på Grönkulla i såna kläder:)

    Ha en trevlig helg Vännen!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag skulle mer än gärna bli kallad för bondtant om det innebar att man fick ha så fina kläder! Underbart söt du kommer att bli i den. ;0)
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. Du kommer att bli jättefin i din nya tunika!
    Jag får önska dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Det var en fin tunika...minst lika fin som det attans dyra OM. Gubbar kan verkligen ge komplimanger!
    Nu har vi haft ett drygt två timmars åskväder....hoppas att det är slut nu.
    Kram annika

    SvaraRadera
  7. Fin tunika!:-) Vilken tur då att du ser ut som en bondtand i den eftersom Bengan är en bondfabror, ja inte james bond då men...ja du fattar:-);-)

    Kramkram S.

    SvaraRadera
  8. Jättesöt tunika, eller är det klänning. Just nu är HELA örebro kummun utan vatten....pga. ett ruskigt regn och åskväder här i kväll och vattenverket är utan el...vad strandsatt man är utan vatten. go´natt från mor.

    SvaraRadera
  9. Åhh vilken fin.
    Fniss karlar är bra roliga de...men jag är övertygad om att du kommer bli skitsnygg i den.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  10. Så mange flotte innlegg fra deg siden sist. Er ikke veldig aktiv blogger for tiden. ;)

    Vi skal klippe alpakkaene om ikke lenge. Kanskje så snart som i dag! Vi gjør det selv, siden mannen har klipt både storfe og sau. Så vi prøver og håper det går bra!
    Alpakkaene skal ha de små i august og september. Det gleder vi oss veldig til!

    Ha en flott helg! Og lykke til med klippingen!

    Klem, cecilie

    SvaraRadera
  11. Hej Stina! Vilken fin o härlig tunika du köpt, kul när man hittar nånting som man gillar till rätt pris, tycker också att Odd Molly är lite väl dyrt....Bengt kommer säkert tycka att du är en riktigt pingla när du har den....Dom behöver bara vänjas sig lite..Fniss! F är likadan...Trevlig helg! Kramis Therese

    SvaraRadera
  12. Åh den är underbar!!! Gillade ditt svar på makens kommentar ;o)
    Men du vännen det gör inget att du inte kan komma när vi har öppet hus eller bloggträff du är så välkommen ändå, ta med dig tjejerna hit så sticker vi ut i lekparken eller nåt...
    Ha en underbar helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  13. Söt tunika. Kul att du skriver om Örsundsbro, bor 4 km därifrån. Det finns litte smått o gott av butiker där. Jag har bott här i 3,5 år men inte varit till alla än.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ