söndag 31 januari 2010

Stackars liten...

Vi har fått ovälkommet besök hit till gården. Den börjar på vinter och slutar på sjukan. Ni fårförstår nog... Det ordet som man knappt vill ta i sin mun med rädsla över att bli smittad. Det är vår mellanflicka som har varit så dålig i natt. Hon skulle sova hos sin farmor i går, men vi fick åka och hämta henne vid midnatt. Sedan har jag och min man turats om att sitta vid henns säng hela natten och hjälpt henne. Nu verkar det värsta vara över, men hon lär väl vara hemma några dagar från lekis till alla de elaka baskiluskerna har försvunnit från hennes lilla mage.

Kram

9 kommentarer:

  1. Stackars liten! Fy så hemskt. Man mår sååå dåligt. Hela familjen fick det över jul för något år sedan. Inte roligaste julaftonen i mitt liv kan jag lova! Hoppas att hon kryar på sig snart. Blåbärsjuice eller puré funkar finfint...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Usch usch usch, hoppas hon kryar på sig!! Här har vi klarat oss än så länge, peppar peppar...

    Kramis S.

    SvaraRadera
  3. Stackars lilla tös! Hoppas att hon återhämtar sig nu idag. Jag hoppas också att ni andra klarar er från den otäcka sjukan!
    Ha det så gott ni kan nu idag!
    Märta

    SvaraRadera
  4. Åh så kjedlig! Håper hun kommer seg, og at ikke hele familien blir smittet! Her har jeg ei sjuk jente med feber og vond hals - årets første syke barn...
    HIlde

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du mår bättre i kväll Clara, jag tyckte så synd om dig när mamma berättade om natten som var, de andra i familjen klarar sig nog... kram mormor

    SvaraRadera
  6. Skönt att hon mår bättre nu. Men har du otur får du två till som blir sjuka. Eller rentav 4 stycken. Men så illa önskar jag ingen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen!
    Fy,stackars liten! Vad skönt att hon är lite bättre nu..hoppas ni andra klarar er!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Vad roligt att få hitta till dig!
    Vilket vackert hus ni bor i och vilka söta små flickor du har!!
    Visst är det underbart med döttrar!
    Undrar om jag säger samma sak om några år när de är i tonåren...hmm.
    Vilka fina fönsterspröjs ni har!
    Hoppas vinter - sjukan blir kortvarig. :-(
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Näe men fy så trist hoppas ni andra slipper undan men tyvärr brukar det ju inte vara så....
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ