lördag 25 december 2010

Dagen efter


Hoppas ni har haft en underbar julafton! Här började dagen med liv och bråk på barnen. Jag blir så ledsen att det ska behöva vara så. Vi kom i alla fall i väg till kyrkan som är tradition på julafton och vi fick en fin gudstjänst av favoritprästen. Det är så stämningsfullt och vackert. Sedan flöt dagen på bra med snälla barn och glada föräldrar...


Ursäkta det röriga bordet, men det fanns ingen tid att duka av då min man och kusinerna skulle spela...
I år firade vi jul hos ena svägerskan som bor några hus bort. 14 personer var vi och barnen njöt av all uppmärksamhet de får av de äldre kusinerna. Vi fick mycket gott att äta innan tomten tittade in. Vår minsting genomskådade honom. Han hade ju brunt hår under masken, sa hon. Nästa år ska inte tomten ha mask, bara glasögon och skägg.

Clara är vänsterhänt och har gitarren åt "fel håll" så vi måste sätta om alla strängar
Julklapparna som blev mest uppskattade i vår familj var en gitarr till Clara och ett hockeyspel till min man.

Hur var eran jul?

Kram

4 kommentarer:

  1. God fortsättning på julen. Visst blir det rörigt ibland med allas förväntningar och lite spänningar. Skönt att det blev en bra dag hos er. Här blev det ju inte som vi hade planerat men det blev bra i alla fall med massor av mat och paket.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att julaftonen började stökigt..men det blev ju bra sen vad jag förstår. Fin tradition ni har att gå till kyrkan på julaftonen så barnen får höra varför vi firar jul...Förstår att Bengt blev glad för sin julklapp... Var nyss ute på promenad, men oj vad kallt det blåste, skönt nu att sitta vid brasan och sticka. Ha en fortsatt skön helg, kram mor och ivan.

    SvaraRadera
  3. Ungene var både høyt og lavt her også på julaften - de gledet seg veldi!!! Heldigvis fant de som dine roen til slutt, og vi fikk en fin dag. Så hyggelig at dere samles så mange - det gjorde vi da jeg var liten også - nå er det bare oss og mine foreldre, men jul blir det allikevel!
    Hilde

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen!

    Åh, jag känner igen det där med barnen! Och man blir så besviken när man bara vill att alla ska ha det mysigt tillsammans.
    Själv drog jag mig inte för att hota med att tomtenissarna även på julafton smyger omkring och antecknar hur barnen sköter sig och sen rapporterar till tomten. J1 tror ju egentligen inte på tomten, men tog det säkra före det osäkra och J2 skärpte sig genast... Vilken mamma man är!
    Vi var också i kyrkan på förmiddagen, det tycker jag är en mysig tradition. Förr gillade jag julottan, men nu är det sovmorgon på juldagen som gäller!

    God fortsättning till dig och din familj!

    Stor kram!

    Pernilla

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ