fredag 1 juli 2011

Sommar på flaska


Här om dagen kom jag över jättebilliga jordgubbar på Ica Maxi. En hel låda för 100 kr! Köpte varsin låda till mig och svärmor. Av mina jordgubbar blev det 8 liter underbar jordgubbssaft. En hel del jordgubbar hamnade direkt i munnen så klart. När det är sommar ska man frossa i jordgubbar. Det är så gott och nyttigt och säsongen är så kort.


Nu ska jag gömma undan några flaskor jordgubbssaft i matkällaren, som vi kan ta fram och njuta av i höst och vinter.

Nu börjar min fem veckor långa semester! Trevlig helg!

Kram

3 kommentarer:

  1. Snygga flaskor du har, visst är det gott med jordgubbar.. ska bjuda Ivan på det i kväll. Ha en skön semester, vi ses snart, välkomna till Örebro, kram mor. Va fint flickorna sjöng för mig i dag.

    SvaraRadera
  2. Gott med hemmagjord jordgubbssaft!:)
    Ha en skön semester! Jag har också börjat min nu.
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ