fredag 5 november 2010

Alla helgons dag


Min man och barnen är till kyrkogården och sätter ljus och krans på farfars grav. I går var vi på jobbet till vår kollega Saras grav. Den var så fint smyckad med massor av blommor, kransar och ljus. Jag bad min kompis Lena sätta ett ljus på min pappas grav i Örebro då hon bor så nära kyrkogården. Det brukar vara så vackert och fridfullt på kyrkogårdarna den här helgen. Vi får ta oss tid och stanna upp och tänka på de som inte är hos oss. Mellandottern Clara tror att hennes morfar bor i en stjärna. Visst låter det vackert?!

På trappan pumpa och fackla kvar från firandet förra helgen. Ny rosa och vit ljung i krukorna.

Kram

7 kommentarer:

  1. Ja den här helgen känns lite annorlunda än det andra helgerna på hösten. Kanske för att vi går in i ett mörkare skede innan advent Vi har varit på kyrkogården, Längbro,i kväll. Överallt flammade ljusen...mycket vackert och stilla. Minns att du hade en jobbarkompis som tragiskt gick bort. Vi har för många omkring oss som går för tidigt.
    Kram
    annika
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Allehelgen er en vakker høytid for å minnes de kjære vi har mistet - at farfar bor i en stjerne var en skjønn beskrivelse av barnetroen!
    Nyt helgen med dine - klem Hilde

    SvaraRadera
  3. Visst är det fint att gå till kyrkogården och tända ljus och lägga blommor. Vad fint att säga att han bor på en stjärna. Vi säger att när det snöar, har våra katter och hundar som dött kuddkrig!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  4. Det är väldigt vackert och fridfullt på kyrkogårdarna nu. Vad fint du har på trappen.

    Önskar dig en fin fortsättning på helgen.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. När min pappa gick bort, så sa ena kusinen att "faffa ä i månen". De kusiner som kommit efter pappas bortgång säger allihop att "farfar är i månen". Mina barn hann träffa pappa och de säger att han är i himlen.
    Ska tända ljus här hemma ikväll för alla jag saknar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej, vi var i dag till kyrkogården och tände ljus på farmors och Rolfs gravar, det var så fint där, härligt väder hela dagen, men kallt i kväll, MOR

    SvaraRadera
  7. TACK!!! tack snälla för kläderna!! har jobbat natt och knappt hunnit med att göra något annat än tvätta,städa,skjutsa och hämta barn (Ronja har gått i stenhagen...ingen hit att jobba först natt och sedan hem och hämta för att åka till stan igen...efter 10-timmars pass)
    Nu är jag ledig en natt och jobbar imorgon igen...och Micke har lunginflammation och har däckat totalt idag :( men stort tack!! de kommer att användas med kärlek :) kram Anna

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ