tisdag 13 april 2010

Vinglig dag

Ett litet snabbt besök på bloggen i dag...

Skönt att vila hos katten Selma
I dag var jag till tandläkaren med äldsta tjejen. Hon skulle plocka ut en tand och tandläkarrädd som hon är fick hon lugnande innan. Hon somnade nästan. Jag fick bära henne till och från tandläkarstolen och hon kommer knappt i håg någonting av besöket där. Efter lite vila knallade vi till bilen och jag fick ha båda armarna runt henne för att hon inte skulle ramla.


Fortfarande lite vimmelkantig ringer hon pappa

Oj, hoppas hon inte kommer hemraglandes så här i tonåren... Nu är tanden borta och jag hoppas att den nya är av bättre kvalité än den här var. Vi får väl se vad tandfén tycker att en utdragen tand är värd. Mer än en som trillar ut av sig själv skulle jag tro:)



Kramis

12 kommentarer:

  1. Ja stackars liten, men nu är tanden borta;)
    Jag har en son som också fick lugnande hos tandläkaren. Herregud vad "full" han var*S* rätt läskigt att se, tycker jag. Så vet exakt vad du har gått i genom.
    Ha en fin kväll kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Stackars tussan... Vilken tur att det finns lugnande så man inte behöver vara så rädd. Hoppas hon inte har ont i natt.
    Krama henne från mig/ Anna

    SvaraRadera
  3. Oj, ja såna tänder är värda mycket!! Vilken tur att hon fick lugnande i alla fall. Jag var 9 år när jag drog ut min första tand och tyckte det var hemskt... Du får hälsa henne att jag tycker hon är superduktig!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej vännen skönt att det är över nu! Aldrig roligt hos tandläkaren! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Så godt at tannen er ute og at det skjedde uten at hun ble alt for redd... Veldig fint med en tannlege som tar redde barn på alvor!
    Her har vi vidunderlige dager med solskinn... Jeg har lange dager på på jobb denne uken, men løper ut i hagen for å nyte så snart middagen er fortært...
    Håper solen skinner hos dere også!
    Hilde

    SvaraRadera
  6. Stackars Alice, vad skönt att det är över nu i alla fall. Ja, den tanden måste vara värd bra mycket mer än en som trillar ut av sig självt;)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag tror nog att tandfen kommer att vara generös mot Alice. Hoppas hon mår bra nu.
    Önskar dej en skön onsdag.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  8. Usch det låter inte skoj att ha sån tandläkarskräck!!:-( Skönt att hon fick lugnande iaf!!

    Själv gjorde jag nåt fruktansvärt igår som jag inte ens önskar min värsta fiende, men men, ibland måste man göra mindre roliga saker i livet...

    Kram S.

    SvaraRadera
  9. Åh lilla gumman, vad skönt att tanden är borta nu i alla fall.
    Ha en underbar dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  10. Hej Stina!

    Jag är oxå tandläkar-rädd! (Lite i alla fall!) Jag skulle aldrig vilja dra ut en tand!

    Kram Alice <333

    SvaraRadera
  11. Tänk vad bra att det finns hjälp mot tandläkar skräcken.
    Jättegullig bild när katten ligger bredvid.

    Önskar dig en bra dag.

    SvaraRadera
  12. Tandfén kommer nog att vara extra generös efter den persen...:) Att gå till tandläkaren är aldrig kul!

    Önskar dig en fin dag!

    Kram Helena

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ