fredag 23 december 2011

Dan före dan...


Granen är pytad och julklapparna inslagna. Nu väntar en slapp och skön kväll med film eller sällskapsspel.




När barnen har gått och lagt sig ska jag göra i ordning deras julkorgar med julklapp och godis. Det är en tradition som vi har i familjen. En korg som står vid sängen då de vaknar på julaftons morgon. Det fick jag och mina syskon då vi var små och mamma och hennes syskon. Det hör julen till hos oss. Har ni egna jultraditioner i familjen?

Ha en härlig kväll alla! Kram

4 kommentarer:

  1. TREVLIGT ATT TRADITIONEN FÖRS VIDARE, MAMMA OCH PAPPA BÖRJADE MED DET JULEN 1945 TILL MEJ OCH MINA 2 BRÖDER. MOR

    SvaraRadera
  2. Vill önska dej också en riktigt GOD JUL.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. God jul till dig, din familj och alla djuren!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft en riktigt härlig jul tillsammans med din familj. Önskar dig en god fortsättning på julen!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ