måndag 10 oktober 2011

Lite mer Felix


Felix verkar ha funnit sig bra till rätta med sina nya vänner. Det tar nog någon vecka innan han känner sig helt trygg, men det har gått över förväntan.


Alpackan är ett tyst djur och ger normalt inget ljud ifrån sig. Men då den är orolig har den ett hummande läte. Felix går omkring i hagen och betar och hummar lite emellanåt. Han hade dock inga problem med att äta ur bunken då vi matade dem. Längtar till vi kan börja träna honom om någon vecka. Tänkte han skulle få landa lite i sin nya miljö först.

Visst är han vacker?!


Alla tre pojkarna, Felix, Cente och Aqua.

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Grattis till nykomlingen, som är mycket vacker. MOR

    SvaraRadera
  2. Ja, de är alla tre så vackra så !
    Ha en fin dag. Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Åh vad söta dom är!!!!

    Ett stort grattis till dig!
    Du vann en Quigo hos mig!
    Maila din adress till mig så kommer den med posten!
    Kramelikram Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad fin han är och vilken vacker färg. Du skriver att ni ska börja träna honom. Vad är det för träning? Jag kan ingenting om alpackor. Du skriver också att han är en hingst. Jag som hästmänniska undrar om man har alpackor kvar som hingstar livet ut eller man kastrerar dem som man gör med hästar förutom de som ska gå i avel? Ha det bra! Hälsningar Ing-Mari

    SvaraRadera
  5. Grattis till Felix! Det betyder ju lycka, har jag hört.... En sån fin liten färgflock ni har nu! Var själv och tittade på vackre Felix i somras, och det var nära att vi köpte honom, men sen funderade jag litet till och kom fram till att tre är ett bra antal i flocken. Lycka till!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ