lördag 6 februari 2010

Gärna omaka

Jag har fått en förkärlek för omaka saker. Jag tycker det är så fint att duka med gamla fina glas då alla är olika. Omaka gamla stolar runt köksbordet är jätte fint. Vi har tre fina flickor, alla olika och fina på sitt eget vis. Det blir lite mer personlighet över båda saker och människor då alla inte är lika.

Gamla äggkoppar, 60 kr för alla
I dag var vi till en jätte stor loppis i Grillby mellan Uppsala och Enköping. Tre stora logar med möbler och saker. En del nytt, men det mesta gammalt. Det var sådan ordning och reda där och det var mysigt att gå runt och titta på allt.

Söta äggkoppar på morfars gamla tennfat
Jag fick med mig några söta äggkoppar hem. Omaka så klart. Jag tänkte om några vänner eller släktingar har lust att komma förbi till påsk så ska det serveras ägg ur gamla fina äggkoppar. Så småningom blir det kanske höns på gården och då behövs ju många äggkoppar...

Tack för alla gulliga kommentarer ni gav mig i förra inlägget om vänner. Det värmer verkligen då vi skriver några rader och jag blir så glad då ni gillar det jag skriver!

Njut av helgen!

Kramar

19 kommentarer:

  1. Jättefina äggkoppar!
    Jag håller med dig att det gamla och omaka i många fall är vackrare och mer tilltalande än när allt är nytt och välmatchat.
    Jag vill också ha udda pinnstolar runt köksbordet. Ska leta i sommar :)

    SvaraRadera
  2. Så søte eggekopper! Sjarmerende med ulieke motiver og størrelser... I morgen skal jeg til SIA og det gleder eg meg til - harrytur til nordbysenteret står på planene med ei venninne, og vis skal nok få en fin dag!
    HIlde

    SvaraRadera
  3. Kul med lite udda saker, ger en så härlig känsla där allt inte behöver vara så där välplanerat. Vi och tingen duger fast vi har blivit lite udda och kanske fått oss en törn i livet.
    Vad fint du skriver om vänner, vissa människor kan man bli vän med på en gång och det känns som man har kännt varann länge andra lär man aldrig känna.
    Har nu i år fått en ny bekanskap i en kvinna som flyttat hit till vår stad och det känns som det är en person som jag kommer att verkligen tycka om och kunna prata med om mycket.
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  4. Hej Stina! Tittar in för att önska dej en mysig lördag och en skön söndag. Söta äggkoppar du hittat.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  5. Ja omaka är charmigt!! Håller med!! Lika omaka som du och jag är fast vi är syskon, ialla fall till utseendet, fniss...

    Kram sis

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det mysigt när inte allt är likadant :-)
    Kul att du hittat till SIB, jag lägger in dig som medlem nu. Välkommen i gänget :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Omaka saker kan vara riktigt fint!
    Och ibland är det det som gör att man trivs ihop!:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Stina och vilka söta äggkoppar! Jag tycker också det är fint med omaka, ibland dukar jag med olka kaffekoppar det är snyggt! Ha en skön lördagkväll! Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Hejsan.

    Visst är det fint med omaka saker.
    Allt behöver ju inte vara likadant.

    Dina äggkoppar vad riktigt söta, kul med loppis!!!

    Ha en fin kväll,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  10. Tack för dina uppiggande ord hos mig. Mår en aning bättre nu! Skoj att ni kanske ska skaffa höns. Det är kul med djur som ger något tillbaka (förutom kärlek)... *hihi* Vad fint med olika äggkoppar. Barnen måste dessutom tycka att det är huuuur kul som helst att få välja sin aldeles egna. Vilken kakelugn ni har!
    Lycka till med sömnaden!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  11. Hej Stina!
    Håller med dig, omaka är finast!
    Vilka söta äggkoppar,den där loppisen hade jag gärna följt med till:)

    Vad kul om ni får höns till gården,då blir det egna ägg!

    Ha en mysig kväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Hej igen!
    Hihi, kul att du tänkte på mig! Vad synd att jag bor så långt bort;)

    Kram! Jenny

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Vill passa på att önska trevlig helg!

    Har tittat på din dotters blogg. Vad duktig hon är på att skriva! J1´s blogg kan nog vara lite svår att läsa... Men han tycker det är jätteroligt och det är väldigt bra övning för honom. Och så är det kul med ett gemensamt intresse! Han har tagit efter mamma och fotar nu allt och alla...

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Det loppiset besökte vi i somras och där fanns verkligen massor.
    Eftersom vi inte har så långt dit så är det dax för ettt besök där igen känner jag nu när jag läste Ditt inlägg.
    Har också udda gamla äggkoppar som jag samlat under åren men slängde nyligen några stycken som var kantstötta så det är dax att komplettera igen.

    Önskar Dej en fortsatt Trevlig Helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Här var det trivsamt...djur och en levande gård med blick för det omaka...älskar att ha sådant som inte finns i miljon upplaga...loppis..men du...I love it ;))
    Lite avis på dina alpackor men jag har höns här hemma ;)

    SvaraRadera
  16. Visst är det kul med udda saker, äggkopparna var ju jättefina!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  17. Hej Stina! Ja, Tänk om alla skulle vara lika, så tråkigt det skulle vara....Vad roligt det lät med loppiset, äggkopparna var jättesöta! Visst är det charmigt att duka med lite udda ting som man gillar! Ha en fortsatt bra dag! Söndagskramar Therese

    SvaraRadera
  18. Hej Stina! Visst är det charmigt att servera med olika porslin. Du skriver så fint om vänner. Sorgligt att du mist du goda vänner i ditt liv. Kram Åsa

    SvaraRadera
  19. Jättesöta äggkoppar! Det kan vara härligt att köra med lite annat än bara lika ibland, lite mer personligt :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ