måndag 29 augusti 2011

Österlen


I natt kom jag hem från en tre dagars alpacka/lamakurs på vackra Österlen. Kursen hölls på Österlen alpacka, en alpackagård med 75-100 alpackor. Duktiga Julie Taylor-Browne från England höll i kursen och det var deltagare från Holland, Norge och Sverige.


Tre intensiva, lärorika och trevliga dagar. Vi fick prova på klickerträning på alpackorna, hinderbana, massage, grimmträning, lastning på hästkärra mm. Nu är det bara att ge sig ut i hagen och praktisera kunskaperna på mina pojkar.




Det här underbara fölet skulle mer än gärna få flytta hem till mina alpackapojkar.


Det är så imponerande att se dessa stora flockar med djur. I den här hagen gick ston med deras föl. I en annan hage gick alla hingstarna.

Kram

4 kommentarer:

  1. Tack för du delat med dej av din upplevelse på Österlen. Snygga bilder på fina djur, den bruna var ju jättesöt. kram mor

    SvaraRadera
  2. Så gode de er! Må bare si at de to små hvite var nydelige... Nesten så man tror de er små kosebamser...
    Hilde

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder! Dom är ju bara såå söta:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej, jag har varit inne på din blogg många gånger, den är bara jättetrevlig! Men inser först nu att vi har gått på alpacka kurs tillsammans... Det är jag som är Noelles matte.

    Visst hade vi kul på kursen!!

    Anne-Line

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ