onsdag 8 september 2010

Hur kunde jag?

Stressad arbetande mamma på väg från jobbet och ska snart i väg på föräldramöte. Måste hinna hem, laga snabb mat, stoppa i en tvätt i maskinen och och... Känner ni igen er? Huvudet är fullt av tankar och planer. När jag väl kom med bilen utanför huset inser jag att jag glömt - jag har glömt hämta Astrid på dagis! Gissa om jag kände mig dum?! Bara att vända om. Tur att vi har bra dagispersonal. De gapskrattade åt mig då jag berättade...

Hur har eran dag varit! Kram

9 kommentarer:

  1. Hi hi hi hi - det kunne vært meg.... Med tre barn og full jobb går det veldig fort, og det er jo sååååå mange ting å huske på! Sikker så at Astrid hadde det flott på dagis, og det er skjønt med et personale med humor!
    Hilde

    SvaraRadera
  2. Ha ha.....jag förstår precis. Jag har inte glömt nåt barn på dagis, men jag har glömt annat kan jag lova!!!
    Ha en bra kväll :-)

    SvaraRadera
  3. Ja fy bubblan vad det jämnt är mycket!!! Inte nåt konstigt att du glömde lilla tösen! Man blir arg på sig själv när det händer, men som väl är så kan man skratta gott åt det efteråt.
    Tur att dagispersonalen var förstående.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Jag fnissar lite här=))
    Det är ju sånt som kan hända den bästa faktiskt!
    Och hon var på en trygg plats och väntade.

    Dagen i går var en stressdag för mig också, hoppas att den här dagen blir lite mindre hysterisk.

    Ha en skön dag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Tänk så det kan gå :) Men inte gick det väl någon nöd på dottern.
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Hej Stina!
    Hihi, du är nog inte den första stressade föräldern som råkar glömma att hämta på dagis:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Blev så rädd vid rubriken "Hur kunde jag..." vad har nu hänt???? men inget farligt var det ju, Astrid hade det ju bra, trots den jäktade mamman. hoppas kvällen blev bra, kram mor

    SvaraRadera
  8. Haha vet du vännen jag har gjort det samma skulle hämta Icca på dagis, (ja det är ju några år sedan eftersom hon gick på dagis) men glömde helt bort henne och när klockan var 16,30 ringde de och frågade om jag inte skulle hämta henne, skulle hämtat henne 14,30 och när de ringde satt vi i bilen på väg till ridskolan med Ronja så snacka om att glömma sitt barn ;o)
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  9. Ska erkänna att jag har gjort samma sak en gång. Men det är ingen stor grej, de är ju på en säker plats.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ