måndag 27 juli 2009

Tomteland

Många barn har gett sin napp till tomten...


I dag och i morgon jobbar jag. Jag ligger efter lite med budgetarbete och snart drar det i gång med bokslut så det är skönt att få undan lite. Jag fortsätter semestern på onsdag.



Jag ringde och pratade med den som är ansvarig för Tomteland i dag. Det var en så rar tjej som heter Camilla. Hon visste redan om det som hänt oss på Tomteland då hon sett min blogg och där läst vad som hände Clara. Jag såg även att hon skrivit en kommentar i mitt förra inlägg om Tomteland.




Hon blev upprörd över den elaka trollkungens beteende och han var också ångerfull. Han måste verkligen levt sig in i rollen som elakt troll... Hur som helst fick jag ett jätte gulligt bemötande nu och det kändes verkligen skönt.



Vi blev ju så förtjusta i Dalarna och vill gärna åka dit snart igen. Det blir nog ett nytt besök i Tomteland då och kanske har de ny teater med nya figurer då.
Stor kram till alla rara bloggvänner



5 kommentarer:

  1. Vad bra att de tog kontakt med er och ville rätta till! Jag kommer ihåg när vi var till Tomteland när min bror var liten - han är 28 nu - och då fick barnen gå iväg och lyssna på en saga och höra någon hemlighet som de inte fick berätta för vuxna.. än idag har han inte berättat vad de fick veta.. ;-)

    Mina skålar till ljusstakarna köpte jag för 3 kr styck på återvinningsbutiken här i stan!

    SvaraRadera
  2. Hej Stina!
    Vilken mysig skogsrunda ni var ute på häromdagen... Vi ska också försöka klämma in det någon dag!
    Vad bra att dom hörde av sig från tomteland!!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Stina!
    Vad bra att du fick ett sånt bra bemötande från Tomteland, den där elake trollkungen har nog lärt sig en läxa:)

    kramis Jenny

    SvaraRadera
  4. Kanonskönt att du fick ett bra bemötande när du ringde!! Nu kan ni ju besöka det elaka trollet hela året och ta honom i örat;-) Inatt sover kidsen hos mormor och vi är barnlediga, skönt!:-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Åh vad skönt att det löste sig med Tomteland, kanske vi vågar oss dit då ;o)
    Ha en fin dag vännen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du skriver några rader! Om du inte har någon blogg klickar du på "anonymt" i rullisten och skriver sedan några rader.ღ